Ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού 
κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, 
Σπύρος Δανέλλης, σχετικά με τη λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.).

Τις τελευταίες μέρες, η δημόσια συζήτηση για τον κινηματογράφο εξαντλείται στα πρόσωπα, καθώς και στον τρόπο επιλογής τους, από τον Υπουργό Πολιτισμού  τόσο για τις θέσεις του Δ.Σ., όσο και για τη θέση του Γενικού Διευθυντή  του Ε.Κ.Κ., χωρίς όμως να γίνεται καμία αναφορά στο όραμα ή στην πολιτική για τον κινηματογράφο στη χώρα μας.

Δυστυχώς ο Ν.3905/10, που περιγράφει με σαφήνεια την εσωτερική διάρθρωση του Ε.Κ.Κ. προβλέποντας τη δημιουργία τεσσάρων διευθύνσεων με συγκεκριμένες και σαφείς αρμοδιότητες, που δίνουν τη δυνατότητα ανάπτυξης του κινηματογράφου, είναι επί της ουσίας ανενεργός. Σε αντίθεση με τις χώρες που προσδοκούν κέρδη ή θέσεις εργασίας από τον Πολιτισμό, η Ελλάδα όχι μόνο δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες που της δίνει το υπάρχον νομικό πλαίσιο, αλλά παραμένει προσκολλημένη σ’ ένα παιχνίδι εντυπώσεων, κατηγοριών και οικονομικών ατασθαλιών,  χωρίς κανένα ουσιαστικό κέρδος για τον πολιτισμό και τη χώρα.


Ο Υπουργός Πολιτισμού, αντί να τροφοδοτεί το κουτσομπολιό του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ, με αδικαιολόγητες απομακρύνσεις ή τοποθετήσεις προσώπων, οφείλει να περιγράψει το όραμα του, για το πολιτιστικό στίγμα της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη με μια σαφή πολιτική για τον πολιτισμό και να προστατέψει τη θεσμική λειτουργία των οργανισμών που μπορούν να συμβάλλουν στην υλοποίηση αυτού του οράματος.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

Προς: Τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμου
Θέμα: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου  χωρίς…. κινηματογράφο

Η πρόσφατη παραίτηση των τριών από τα επτά μέλη του ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) δημιουργεί συνθήκες μίας ακόμη κρίσης στον συγκεκριμένο οργανισμό και κατ’ επέκταση στην ομαλή ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής. Σημειώνεται ότι ο κινηματογράφος είναι ένας από τους πιο αναπτυξιακούς τομείς της πολιτιστικής παραγωγής της χώρας μας.

Ταυτόχρονα, σε δηλώσεις του ο πρώην Γενικός Διευθυντής του ΕΚΚ Γρηγόρης Καραντινάκης αναφέρεται σε προβληματικές συνθήκες διενέργειας οικονομικού ελέγχου από ελεγκτές του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους κάνοντας λόγο για σύγκρουσή του με τους συγκεκριμένους ελεγκτές.

Με το Ν. 3905 /2010 και συγκεκριμένα στα άρθρα 15 και 17 περιγράφεται με σαφήνεια η εσωτερική διάρθρωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, καθώς προβλέπονται τέσσερις διευθύνσεις με συγκεκριμένες και σαφείς αρμοδιότητες. Συγκεκριμένα: α)  Διεύθυνση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Hellenic Film Commission), β) Ανάπτυξης και Παραγωγής, γ) Προώθησης (Hellas film) και δ) Οικονομικής και διοικητικής Υποστήριξης.

Δεδομένου ότι, από το 2010 μέχρι σήμερα, οι δυνατότητες που δίνει ο Ν. 3905/2010 προς την κατεύθυνση δημιουργίας μιας ισχυρής Διεύθυνσης Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών καθώς και της δημιουργίας Διεύθυνσης Προώθησης (Hellas Film) δεν έχουν αξιοποιηθεί με αποτέλεσμα ο νόμος επί της ουσίας να είναι σε αδράνεια,

Δεδομένου ότι, όλες οι χώρες, που προσδοκούν κέρδη ή θέσεις εργασίας από τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό, διαθέτουν ισχυρούς οργανισμούς film commission με οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο προσέλκυσης ξένων παραγωγών, καθώς η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει πως πρόκειται για ένα ισχυρό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης μέσω του τουρισμού και του πολιτισμού της μεταφοράς συναλλάγματος, της τεχνογνωσίας και της διακίνησης ανθρώπινου δυναμικού,

Δεδομένου ότι, η δημόσια συζήτηση εξαντλείται στις επιλογές προσώπων που αλλάζουν   χωρίς σαφή δικαιολόγηση  και όχι στην πολιτική του Υπουργείου για τον κινηματογράφο,

Ερωτάται ο Υπουργός:
Ποιοι ήταν οι λόγοι παραίτησης των τριών μελών του ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου;

Πραγματοποιείται αυτήν την περίοδο έκτακτος οικονομικός  έλεγχος στο ΕΚΚ από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αν ναι, ο έλεγχος αυτός συναντά προσκόμματα όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Γενικού Διευθυντή του ΕΚΚ Γρηγόρη Καραντινάκη;

Είναι αλήθεια ότι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου λειτουργεί από το 2010 μέχρι σήμερα χωρίς Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας και αν ναι, τι σκοπεύετε να κάνετε για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της διαφάνειας;

Σχεδιάζετε πράγματι να προχωρήσετε στη δημιουργία των Διευθύνσεων Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών; Αν ναι, μέσα σε ποιο χρονοδιάγραμμα;