Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Τα δεύτερα, δικά μου! [23.11.2014]



Αποδημητικό πουλί

Κλείνει η παρένθεση.

Ανοίγει τις μικρές φτερούγες του 

πάνω απ` το πέλαγος.



Με μια κρυφή πληγή

στην λευκή κοιλιά του.







Τα δεύτερα, δικά μου!...Με τον τρόπο δυό εραστών, που ανταμώνουν για να χαθούν, ξανά και ξανά. Έξω από τα σώματα η επιθυμία, μέσα στο μυαλό χρόνιες παθήσεις. 


υγ.1 διαβάζουμε πάντα την Μαργαρίτα

υγ.2 Ακόμα πιο κοντά στην γενέθλια γειτονιά με οδηγούν τα βήματά μου.



Α.ΣΤΕΓΟΣ [23.11.2014]



1. Μικρά κοινά ευρωπαϊκά βήματα. Οι χώρες-μέλη της ΕΕ κατέληξαν την Παρασκευή σε μια "ιστορική" συμφωνία που έχει στόχο να μειώσει κατά τρεις φορές τις πλαστικές σακούλες που χρησιμοποιούν κάθε χρόνο οι Ευρωπαίοι. Οι χώρες-μέλη θα πρέπει είτε να επιβάλλουν χρέωση στις σακούλες είτε να εφαρμόσουν άλλα αποθαρρυντικά μέτρα. Το κείμενο της συμφωνίας αναμένεται να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τη Δευτέρα.

Περίπου 8 δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, και οι περισσότερες από τις μισές καταλήγουν στα σκουπίδια έπειτα από μία μόνο χρήση.Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν εξελιχθεί σε μάστιγα για το περιβάλλον, καθώς χρειάζονται δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια για να αποδομηθούν. Οι επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες στη θάλασσα, όπου οι σακούλες σκοτώνουν χελώνες, πουλιά και κήτη.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο μέσος ευρωπαίος πολίτης χρησιμοποίησε 178 πλαστικές σακούλες το 2010, αν και ο αριθμός παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις από χώρα σε χώρα: οι Πολωνοί και οι Σλοβάκοι χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 466 σακούλες, ενώ οι Δανοί, οι οποίοι χρεώνονται για τη χρήση τους, μόλις τέσσερις. Η νέα συμφωνία έχει στόχο να ρίξει τον αριθμό στις 90 σακούλες κατά άτομο το χρόνο μέχρι το 2019 και στις 40 σακούλες μέχρι τα τέλη του 2025.

Λόγω των αντιδράσεων της Βρετανίας, ο στόχος αυτός δεν θα είναι δεσμευτικός εφόσον οι χώρες-μέλη επιβάλλουν χρεώσεις, φόρους ή άλλα μέτρα που αποτρέπουν τη χρήση.

"Η συμφωνία αυτή είναι ιστορικό επίτευγμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των πλαστικών απορριμμάτων στο περιβάλλον μας" σχολίασε η Μαργκρέτ Όκεν, Δανή ευρωβουλευτής των Πρασίνων και εισηγήτρια της συμφωνίας.


2.  Χρόνης Μίσσιος 1930-20.11.2014 Δίνει σε μια πυκνή φράση το στίγμα του: "Έχω τη Ρηνιώ, τους φίλους μου, τα σκυλιά μου, τα δέντρα και μια κόλλα χαρτί που μπορεί να σε ανοίξει σε περιπέτειες που δεν φαντάζεσαι... " και διεγείρει το κορμί και το μυαλό σε μια ατέλειωτη συντροφιά όσων επιμένουν να ζουν με την ποίηση και τους ποιητές. Ποιητής ο ίδιος, με γλώσσα πικρή, καυστική ανατρεπτική. Στη λογοτεχνία εμφανίστηκε το 1985 με το αυτοβιογραφικό βιβλίο "Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς", που "αγκαλιάστηκε" από το κοινό και την κριτική, αλλά δέχτηκε αυστηρή κριτική από τον χώρο της Αριστεράς. Από τον χώρο που υπηρέτησε σε όλη του τη ζωή. Ένα μικρό απόσπασμα από το πρώτο του βιβλίο φανερώνει τους λόγους, που η δογματική σκόνη που καλύπτει τα μυαλά των μηχανισμών δεν μπορεί να αντέξει τον αέρα της ζωής. Τον αέρα της ζωής που κουβαλούσαν οι πράξεις και τα λόγια του:

"Καλά εγώ μια ζωή όλο ενοχές ήμουνα, γιατί όλα τ'απαγορευμένα μάρεσαν : Οι γυναίκες το κρασί, οι πενιές... Ρε γαμώτο ποτές δεν μπόρεσα να καταλάβω, πως να πούμε ταίριαζε νά'μαστε επαναστάτες δηλαδή άνθρωποι που καιγόμαστε από πάθος για τη ζωή, ρομαντικοί ευαίσθητοι, ερωτευμένοι μέχρι θανάτου με τον άνθρωπο και τη λευτεριά του, να τραβάμε χαμογελώντας για το εκτελεστικό απόσπασμα, να υπομένουμε βασανιστήρια,φυλακές, κακό και νά'μαστε νερουλοί, νερόβραστοι, χωρίς φωτιά μέσα μας, σ'όλη μας τη ζωή χωρίς πάθος, χωρίς ένα φάλτσο, νότες πειθήνιες μέσα στο πεντάγραμμο που ακούνε μονάχα το μαέστρο.

Σκατά. Εκτός από κότες πηγαίνανε να μας κάνουν και μηχανάκια. Πως να κάνεις μια επανάσταση με μηχανάκια ρε φίλε? Η φαντασία? Το όνειρο? Πως να πεθάνεις?
 
Ο επαναστάτης είναι πουλί αητός, ερωτευμένος με το φως, με τα λουλούδια, τις γυναίκες, το κρασί, με την αταξία".


3. Σε άκουσα να φωνάζεις

στην καλή  φίλη Φιλίτσα Π.

Σε άκουσα να φωνάζεις
να διαδηλώνεις πάλι το εγώ σου
-στον προστατευτικό κλοιό του Κόμματος τη μοναξιά σου να κρύβεις-
Σε άκουσα να φωνάζεις
με συντριβή να απειλείς τον αντιπάλο που ανακάλυψες. 
Ματιά σκληρή και το δάκτυλο απειλητικό.
Με πήραν μακριά οι σκέψεις μου. 
Όχι. Όχι, φόβο δεν μου προκάλεσες...όσο κι αν ήταν στις σχεδιασμένες σου προθέσεις.
Οι σκέψεις μου δεν σ` αφορούν. Και συμβουλές δεν θέλω να σου δώσω.


4. Συννεφιασμένη Κυριακή
Ήθελε να γίνει θεολόγος. Στα νιάτα του είχε αγαπήσει ένα κορίτσι.
Κληρονόμησε το οικογενειακό εμπορικό με ηλεκτρικά είδη. 
Παντρεύτηκε από προξενιό την Ευγενία. 
Ήταν μέχρι και τον θάνατό του ευγενικός απέναντί της. 

Δεν τον αγάπησε ποτέ. 


5. Κρεσέντο

Την ίδια εκείνη νύχτα, ξύπνησα πρώτος εγώ.
Μετράω τα λάθη μου  σε ατέλειωτα πρωινά

Χάνομαι στο λαβύρινθο μιας ακατοίκητης  σχέσης.
Μικρά νυχτερινά ατοπήματα.
Πνίγομαι κάτω από το βάρος ενός αναλλοίωτου  έρωτα. 
Μετράω τα λάθη μου  σε παγωμένα πρωινά.
Εξυφαίνω την  τέλεια προδοσία εναντίον μου …
Εντείνω την αγωνία  στα όρια του δράματος
Εξωθώ τις σκέψεις μου στο χαμένο παιγνίδι της μνήμης
Αφουγκράζομαι ήχους, ψηλαφώ ίχνη παροδικών προσδοκιών
Διαγράφω  όλες τις εκκρεμότητες
Πεισμώνω
Σωπαίνω.
Πεθαίνω μια Κυριακή πρωί.






υγ. από το 6ο του ΣΥΝασπισμού στην πανελλαδική σύσκεψη των ΜΕΤΑρρυθμιστών. Πόσο θλίψη κλείνει η παρένθεση της ΔΗΜΑΡ.  Το Σάββατο θα είμαι Αθήνα...  
 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου