Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Περιοδικό Ο ΠΟΛΙΤΗΣ...



Το περιοδικό " Ο Πολίτης" έκλεισε τον κύκλο του πριν από τέσσερα χρόνια. Οι συνεργάτες του οργάνωσαν τότε μια μια μικρή γιορτή αποχαιρετισμού. Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε τις ημέρες εκείνες [Φεβρουάριος του 2010] με τη σκέψη ότι και αυτή η έλλειψη θα είναι οδυνηρή. Η σκέψη αυτή συνοδεύει σήμερα τις νέες αναζητήσεις της δημοκρατικής αριστεράς... 

Α.Ν.Χελιδώνης, 02.04.2014

 
 
Τα πρώτα τεύχη του 15πενθήμερου ΠΟΛΙΤΗ τα αγόρασα στο Ηράκλειο. Μαθητής ακόμα, από τον πλανόδιο εφημεριδοπώλη της γενέθλιας γειτονιάς, έδινα την παραγγελία κάθε μέρα μαζί με την ΑΥΓΗ. Γινόμουν φορτικός: " Κύριε Φίλιππα, μη ξεχάσετε τον ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ, το ΑΝΤΙ, τον ΠΟΛΙΤΗ... Κυκλοφορούν την επόμενη  και την μεθεπόμενη εβδομάδα και θα ήθελα να μου τα φέρεται..."  Κάθε μέρα η ίδια ιστορία.  Εκείνος  ευγενικός και χαμογελαστός πάντοτε,  άνθρωπος του καθημερινού μόχθου, με  την ανοικτή τσάντα του κρεμασμένη χιαστί, έβλεπε ότι εδώ ήταν ένας καλός πελάτης.... Μαζί με τα ΝΕΑ της οικογένειας, η καθημερινή ΑΥΓΗ [1] και τρία περιοδικά... Μα είχε και αυτός της αντοχές του... Μια μέρα μου έδειξε ένα μπλοκάκι, που κρατούσε τις παραγγελίες... "Έχεις φάκελο, μικρέ κομμουνιστή...  Δεν χρειάζεται να μου τα... λες, κάθε που θα με βλέπεις!! ".  Μα τα έφερνε στην ώρα τους... Είναι αλήθεια ότι από εκείνα τα χρόνια δεν μου λείπει κανένα τεύχος...

Εκείνα τα πρώτα τεύχη με έχουν ακολουθήσει παντού... Στη Φλώρινα, στη Σαλονίκη, πίσω στο Ηράκλειο... Μαζί με όλα όσα αγόραζα στα χρόνια που μεσολάβησσαν. Όχι όλα βέβαια. Την πορεία των περιοδικών ακολούθησαν οι δικές μου λεπτές ιδεολογικές διαφοροποιήσεις τη μια έβρισκε τον ΠΟΛΙΤΗ πολύ "αριστερό", την άλλη το ΑΝΤΙ... Όσα όμως έχω αγοράσει κατέχουν μια θέση στην βιβλιοθήκη μου...

Αντάμωσα τον Άγγελο Ελεφάντη σε μια εκδήλωση στην Φλώρινα. Να ήταν το 1988 για τα εικοσάχρονα του Μάη.  Μόλις είχα κλείσει τα εικοσιένα μου και ως εκπρόσωπος του ΡΗΓΑ θα άνοιγα την συζήτηση.  Ανταλλάξαμε  περιοδικά: τον  Θούριο του δώρισα για να λάβω  δώρο τον ΠΟΛΙΤΗ.  Πριν δύο χρόνια τον αναζήτησα στο τηλέφωνο. Μίλησαμε και του ζήτησα να κατέβει στο Ηράκλειο ομιλητής στην εκδήλωση με θέμα "1968 - 2008: 40 χρόνια ανανεωτική αριστερά"...  Από αυτήν την επικοινωνία κρατάω  την απάντησή του " Άκου σύντροφε, δεν είμαι καλά και δεν θα έρθω... Μα να ξέρεις, θα το ήθελα πολύ...τώρα μόνο για αυτό το θέμα μιλώ...για την ιστορία της ανανεωτικής αριστεράς " ... Η εκδήλωση έγινε, ο Ελεφάντης τη στήριξε, εκείνος μου πρότεινε να αναζητήσω τον Βασίλη Ζουναλή...  Μαζί του και με τον βουλευτή Ν.Τσούκαλη στήσαμε μια σημαντική βραδιά.


Σήμερα, αύριο και το Σάββατο, οι συνεργάτες του "ΠΟΛΙΤΗ", προσκαλούν τους φίλους και τις φίλες του περιοδικού, στα γραφεία του στην οδό Ζωναρά 10. Να αποχαιρετήσουν τους χώρους του περιοδικού,  να πιούν ένα κρασί,  να πάρουν ελεύθερα τα διαθέσιμα τεύχη...  Όπως οι ίδιοι σημειώνουν στην πρόσκληση: "είναι, επίσης, ο μόνος τρόπος να γνωρίσει κάποιος το περιοδικό, αν δεν το ξέρει: διαβάζοντάς το".

Θα ήθελα να έχω την ευκαιρία να συμπληρώσω τα τεύχη που μου λείπουν.  Σήμερα, μια περίοδο προσωπικού, ίσως και συλλογικού αναστοχασμού του ρόλου και της προοπτικής της δημοκρατικής αριστεράς. 
 
Ηράκλειο, 04.02.2010



[1]: Τότε, τις Κυριακές δεν αγόραζα ΑΥΓΗ. Την πουλούσα  ο ίδιος...

2 σχόλια:

  1. Για τον "Πολίτη"και τον Άγγελο Ελεφάντη
    http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2013/05/1936-29-2008.html

    ...και για τον Μιχάλη Παπαγιαννάκη, γραμμένα με αφορμή τις επετείους που τους χάσαμε
    http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2013/05/1941-26-2009.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ θερμά για το σχόλιο σας. Εμπλουτίζει την εγγραφή μου και φωτίζει στιγμές, οδυνηρές στιγμές από το κοινό μας παρελθόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή