Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Τόλης Νικηφόρου Το μυστικό

ποιητικό ανθολόγιο 2013 με κοσμήματα αγαπημένων εικαστικών...
 
για τον Δεκέμβριο: Γιάννης Γαϊτης



Το μυστικό 

όπως ο μυθικός ανταίος
έπαιρνε δύναμη από τη μάνα γη
έτσι κι εγώ
βαπτίζω την ψυχή μου
στ` απορημένα μάτια σου
στα μαγεμένα σου δυο χρόνια
στις λέξεις σου χωρίς το λάμδα και το ρο

το ξέρω πως θα μεγαλώσεις
πως θα ξεχάσεις τον ακουάκο και το αγιογούουνο
ύστερα μόνος σου θα ψάξεις
θ` ανακαλύψεις έκθαμβος το μυστικό μου
κι αυτή την απουσία μου

όμως εγώ θα βρίσκομαι στα σκόρπια μου βιβλία
στις λέξεις που σωστά θα μάθεις να προφέρεις
θα περιφέρομαι στους σκονισμένους δρόμους
και θα υπάρχω
εκεί που γράφεται ένα σύνθημα
εκεί που ένα σύνθημα γίνεται πράξη

κοιμήσου τώρα
να πάρεις δύναμη και εσύ
αργότερα να ψάξεις τους συντρόφους σου
στις μεθυσμένες τις ανήλεες πολιτείες
και να σηκώσεις χωρίς δισταγμό
ακέραια την οδύνη αυτού του κόσμου.



Η επιλογή από τη συγκεντρωτική έκδοση "Ο ΠΛΟΗΓΟΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ", το ποίημα ανήκει στην συλλογή "Ο ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΣ ΑΚΡΟΒΑΤΗΣ [1979]".

Ο Τόλης Νικηφόρου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1938. Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Ρωμυλία. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και εργάστηκε ως τραπεζικός υπάλληλος, μεταφραστής -διερμηνέας και αναλυτής συστημάτων στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο Λονδίνο. Μετά το τέλος της δικτατορίας, επέστρεψε οριστικά στη Θεσσαλονίκη ασκώντας το επάγγελμα του μελετητή-συμβούλου οργάνωσης επιχειρήσεων έως το 1999.Τακτικός συνεργάτης του περιοδικού "Νέα Πορεία" από τα μέσα της δεκαετίας του '70, διετέλεσε επίσης αντιπρόεδρος της Λέσχης Γραμμάτων και Τεχνών Βορείου Ελλάδος και της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης ενώ υπήρξε και μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης και της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Κ.Θ.Β.Ε. Εμφανίστηκε στα γράμματα το 1966 με το μεγάλο ποίημα "Οι άταφοι". Από τις εκδόσεις της "Νέας Πορείας" έχουν κυκλοφορήσει μεταξύ άλλων οι ποιητικές του συλλογές "Το διπλό άλφα της αγάπης" (1994, επανέκδ. Παρατηρητής, 2002), "Γαλάζιο βαθύ σαν αντίο" (1999) , "Ο πλοηγός του απείρου" (συγκεντρωτική έκδοση, ποιήματα 1966-2002, 2004), τα διηγήματα "Εγνατία οδός" (1973), "Τα μάτια του πάνθηρα" (1996), "Νόστος" (2000) και το μυθιστόρημα "Η γοητεία των δευτερολέπτων" (2001). Έχει επίσης συγγράψει παραμύθια για μεγάλους. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχουν περιληφθεί σε ελληνικές και ξένες ανθολογίες. 

Γιάννης Γαϊτης: Σύνθεση 61χ50εκ.

ΥΓ. Η εγγραφή αφιερώνεται στον μικρό μου Νικόλα-Κάρολο...  

2 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ θερμά για την ανάρτηση του ποιήματός μου. Χρόνια πολλά στον Νικόλα-Κάρολο, να τον χαίρεστε. Και μία απίθανη σύμπτωση. Το ποίημα αυτό γράφτηκε για τον δικό μου Νικόλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια σπείρα η ζωή και η ποίηση, κ.Νικηφόρου! Ευχές λοιπόν και σε εσάς. Χαιρετισμούς στην Σαλονίκη και τους ανθρώπους της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή