Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Χρίστος Ρουμελιωτάκης Ενύπνιον `88

ποιητικό ανθολόγιο 2013 με κοσμήματα αγαπημένων εικαστικών...

για τον Ιούνιο: Τάσος Μαντζαβίνος 
 
Ενύπνιον `88
 
Ήρθε ο πατέρας μου τη νύχτα
και με φώναξε`
μαθαίνω πράγματα, μου λέει 
και φοβούμαι,
να πληρώνεις το νοίκι σου και τα κοινόχρηστα
και τα άλλα,
όπως συμφώνησες.
Μα πατέρα, του λέω,
εδώ δεν είναι το σπίτι μου, είναι φυλακή,
δεν το βλέπεις;
κι αυτή δεν είναι η βρύση που στάζει, 
είναι η ζωή μου
που στραγγίζει σταγόνα-σταγόνα.
Το ξέρω, μου λέει,
αλλά και συ το ήξερες και υπόγραψες
και τώρα οφείλεις να πληρώσεις
όπως όλοι μας.
 
 
Χρίστος Ρουμελιωτάκης Ξένος ειμί και άλλα ποιήματα εκδόσεις Τυπωθήτω 2002
 
Η ζωγραφική του Τάσου Μαντζαβίνου πατώντας ταυτόχρονα στην ευρωπαϊκή και την νεοελληνική παράδοση συνδυάζει το λόγιο οπλισμό με το γνήσιο λαϊκό ένστικτο.
Μετατοπίζοντας βαθμιαία τη θεματολογία και ζωγραφική του διατύπωση επικεντρώνεται σε έναν προσωπικό ανθρωποκεντρικό σουρεαλισμό. Ο ίδιος σημειώνει : «ο ζωγράφος είναι ο μύθος του, το σύμπαν των σκέψεών του, οι επιλογές της ζωής του, όλα αυτά τερματίζουν στον πίνακά του».
Εχει κάνει 26 ατομικές εκθέσεις στην έλλάδα και το εξωτερικό. Την άνοιξη του 2012 το έργο και η προσωπική του πορεία παρουσιάστηκε στο μουσείο Μπενάκη με αφορμή το βιβλίο του Φ. Μπεγλέρη «Τάσος Μαντζαβίνος¨ Η δύναμίς μου εν ασθενεία τελειούται».
 
σημειώσεις:
- για το ποιητικό ανθολόγιο δείτε ε δ ώ 
- το ποιητικό ανθολόγιο του Ιουνίου είναι αφιερωμένο στην μνήμη του πατέρα μου. Ο αναγνώστης θα έχει ήδη αντιληφθεί τη θεματική των τεσσάρων ποιημάτων. Κλείνουν φέτος 25 χρόνια από τον θάνατό του.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου